Velkommen til Trond Are Berge photography

VELKOMMEN!
Her presenterer jeg noen av mine arbeider hvor naturen står i fokus. Jeg bruker også dens utallige detaljer, variasjoner og lysforhold som tilleggselementer til enkelte "kreative" prosjekter. Jeg håper noen av mine bilder - og tekster- kan være til inspirasjon og falle i smak hos betrakteren. Toppmotivet er hentet fra Helgelandskysten en natt i juli.
(Alle bilder er beskyttet av lov om opphavsrett.)

Besøk gjerne min side på Art-mine, New York:
http://www.art-mine.com/artistpage/trond_are_berge.aspx

eller min hjemmeside:
http://trondareberge.photoshelter.com/

eller omtaler i ARTisSpectrum magazine, New York:

http://www.artisspectrum.com/magazine/27/#/82/
http://www.artisspectrum.com/magazine/28/#/52/

11.04.2013



VÅR- OG HØSTLIV I HAGEN
 

 
Høsten er for mange en tid for vemod. Alt av vekster forsvinner gradvis, trærne smeller til med de vakreste farger før de faller mot bakken. Flere fuglearter, som stifter familier fra kyst til fjell, nyter vår og sommer men forlater landet på billigste måte når det ligger an til litt kjølig drag i fjærdrakten.
 
Vi fastboende har imidlertid mye glede av de fjærkledte som stikker innom hagen for kortere eller noe lengre tidsrom. Vi hadde fornøyelsen av å følge med et hekkende Pilfink-par i vår og paret kom tilbake en dag nå i høst og var inne i fuglekassa med visne strå - klar for ei ny økt?
 
Samme formiddag ankom en "sverm" av Sidensvans som hadde fått nyss om at det var deilige Mispelbær å oppdrive til lunsj. I løpet av noen få minutter var buskene ribbet og gjengen la i vei mot nærmeste rognebærtre. Det ble frarøvet sine røde, fine bær og flokken steg til værs og dro mot sør.
 
Nå ser jeg fram til livet rundt og på fuglebrettet til vinteren.
 
Og til de andre fuglene kommer tilbake.
 
***



Copyright: Trond Are Berge

1 kommentar:

  1. Det er deilig med sommer. Uten tvil. Men fugleforinga, om vinteren, er rett og slett trivelig!! Også kan man sitte inne å se ut.

    SvarSlett